
Navštíveno 5066x


08.04.2014, 17:06 |
Kapka (M)
Bohužel budu muset vyměnit svuj povoz za něco rodinného..takže nějakého většího kombíka,asi v naftě..kandidáty jsou Superb Kombi...tam lítá cena cca okolo 400000,-,Modneo TDCi -cena cca 250000,- a WV Passat cca 250000,- ...osobně by se mi líbil Superb,ale přeci jenom je o 150000 víc penez..jak jsou na tom Mondea TDCi rok 2009 a novější?Docela se mi to auto líbí a ve výbavě Titanium je moc fajn..Máte někdo zkušenosti .na co si dát pozor,co je za dobrý motor atd..díky
já bych si přiřadil těm třem ještě V70 Volvo. Ty poslední se mi líbí jak zvenku tak zevnitř.
Mondeo je z nich nejpohodlnější a má asi nejlepší poměr užitná hodnota/cena a vzal bych si ho i proto, že nemusíš mít pokaždé když se k autu vracíš strach, co ti zas zmizelo, případně jestli tam to auto vůbec je ....
SII combi mam, to auto je dobry, v podstate nemam pripominek, problem je zajem zlodeju. Nicmene pokud chces mit klid o kterym pise cossie, pak doporucuju jako O O Volvo.
Ja mam od zari Citrona C5, zatim si nemuzu absolutne na nic stezovat. A specialne aquadrive podvozek je fakt super. A cenove vychazi taky velmi dobre.
Supa pojistis za 4000 rocne a jsi v klidu.
Ja zvolil supa v kombiku, a jsme spokojeni - servis v pohode, a muzu v klidu jezdit do autorizaku, stejne jako nemusim resit kdyz s tim zena neco provede.
Koukal jsem i po mazde 6, mondeu, accordu nebo legacy, svezl se ve vsem, prohledl si, a ten superb mi prisel nejvetsi, vyhovuje mi prostor jak vpredu, tak na zadnich sedadlech - z tech jmenovanych je jedinny, kde mi dite v sedacce neokopava zezadu operadlo sedacky kdyz si ji dam tak aby se mi sedelo pohodlne, a jezdi to do 5l nafty. Jen me mrzi, ze jsem ho nesehnal s DSG.
Mondeo mozna prijemnejsi na svezeni, ale to padlo za obet vetsimu prostoru, stejne jako mi nesedl jeho interier.
Jinak ja dovezl z nemecka 2011 kombi po prvnim majiteli, s CR 103kw se slusnou vybavou (xenony, navi, bluetooth, kuze s pameti, el. viko apod.) za 330 000,-
Tak ono je docela opruz, kdyz kazdou chvili vozis auto do servisu na preskleni (v mym pripade za 3 roky uz 5x), mntz novy navigace a likvidace poskozeni s tim spojeny. S policajtama stravis pulden a vetsinou se to stane kdyz to nejmin potrebujes.
Řeším stejný problém a stejný výběr ale místo superba O2. Omlouvám se Kapkovi, ale přihodím ještě otázku. Co je lepší? Benzín a dát do plynu nebo TDI? Každý den dojíždím 25km do práce a zpět + couračky. Minulý měsíc najeto 1725km. Cena max 200 tis. Díky za rady a postřehy.
jednoznacně superb II combi, když jsem to řešil já něž jsem koupil Sharana měl jsem nabídku na nový model combi v celku solidní výbavě, jednalo se nový vuz za 480tis bez DPH

09.04.2014, 08:58 |
Chris 2.0 TDI CR v SII jazdi do 5l nafty ???
průměrnou se 125kW TDI CR mám asi 7,5l/100km, ale při snaze umí jet i za 4,8l/100km. snaha to teda musí bejt obrovská, ale na tvuj dotaz- ano, umí.
to není snaha, to je sebemrskačství nejvyššího kalibru

09.04.2014, 09:15 |
Burns | Upraveno: 2014-04-09 09:17:48
V září 2013 jsem stál před stejnou volbou. Nakonec jsem koupil referenční rok starý superb 1,6 tdi ve slušné výbavě s nájezdem necelých 20000km za 430tis. včetně DPH. Průměr za najetých 16000km mám 5,8l (dle tankování). Cena garanček ve škodovce velmi rozumná.
Asi někdo řekne, že 1,6 je na tak velké auto slabé, ale nejsem závodník a do běžného provozu super. I ve 4lidech, plný kufr a rakev na střeše jsem byl s dynamikou spokojen.
Jediné co bych vytknul, že je to 5kvalt.
Ale při porovnání 2,0TDI 125kW 6kvalt a 1,6TDI 77kW 5kvalt točí na dálnici při 130km/h stejné otáčky motoru.

09.04.2014, 09:18 |
Zdenek (A)
Aktualne mam se 125kW TDI CR prumernou spotrebu 6.3 l/100km. Ale nejezdim moc po meste. Spise primestsky provoz a dalnice. Mam ted takove "klidnejsi obdobi" ;-), takze proto 6.3. Kdyz na to zacnu slapat, leze to o 1+ litr vyse. Dostat se pod 6.3, temer nemozne! Sem tam se mi povede nejakej trip treba i za 5.8, ale to je o nervy ;-)
Z tveho vyberu bych hlasoval pro Supa. Kdyz bych chtel jit s cenou nize, tak to Mondeo.

09.04.2014, 09:23 |
Zdenek (A)
Jeste muj postreh k 1.6 TDi CR, kdyz uz se tady zminuje. Ano, neni to zavodnik, ale........... Potreboval jsem z pujcovny karu na sluzebku do Nemecka. Chtel jsem nejakyho dvoulitra. Meli jen OII 1.6 TDi CR. Nebyl cas patrat jinde a vzal jsem to, ocekavajic, ze do Stutgartu pojedu tyden a celou dobu v pravem pruhu. Jake bylo me prekvapeni, kdyz kokta litala skoro 200 a vysledna spotreba na 2x 480km byla 5.8 litru! Dokonce to akcelerovalo lepe, nez jsem puvodne cekal. Proste bych ten motor nezatracoval pro beznou "nezavodnickou" prepravu osob a veci ;-)

09.04.2014, 09:43 |
Luke_288 | Upraveno: 2014-04-09 09:50:17
O_O: to záleží na úhlu pohledu, pokud je pro tebe jízda mimo město s minimálním provozem a předjížděním a tempomatem na tachometrových 90km/h sebemrskačství, tak ano. v tomhle režimu, když jedu sám, tak ta spotřeba pod 5l jde.
město a dálnice je samozřejmě zabiják týhle spotřeby, pak je průměr takovej jakej píšu vejš. dotaz zněl, jestli to umí jet pod 5l a já říkám, že umí.tot vše.
edit: ještě upřesnění- pokud se jezdí čistě pražskej provoz, tak leze průměr na jednu vyjetou nádrž klidně až k 9,5l/100km, krátkodobě 10+

09.04.2014, 10:22 |
Kapka (M)
Muj osobní favorit je samo SII..ale je to ted bohužel o financích..přestavba bydlení,narodila se nám malá princezna atd..a nechci auto na splatky..a také nechci jít na doraz s penezma..takže uvidim co se podaří sehnat..kdyby se podařil SII s cenou okolo 3000000,- tak bude vyhrano..

09.04.2014, 10:41 |
Only_One | Upraveno: 2014-04-09 10:41:47
no já se nebudu nijak přít zdali to jde nebo nejde. Já jsem realista a pochybujum že někdo bude takhle jezdit trvale dlouhodobě i když by to šlo a když kouknu sem
[ Link ] Je jednoznačné za kolik nakonec to auto bude jezdit... a to je střední hodnota 6,5 litru. A 4,8 tam není nikde ani jednou... takže to mají asi všichni rozbitý :-)
nebudu se tu s nikym dohadovat, proste to s 2,0 103kw CR jde, a absolutně v klidu - pokud to dokaze i moje zena, meli by se ti neverici zamyslet ;)
Auto nepouzivame na courani po meste, stejne jako s nim jako s rodinnym jezdime dle predpisu.
Nemam v tomhle rezimu problem se spotreboou pohybujici se kolem 5l. Dlouhodoby prumer mame 5,7l.
To Kapka 10:22: s takovou cenou si jich můžeš koupit několik nových v plné náloži :-)
Já si myslím, že každé z těch aut co zmiňuješ nebude propadák a záleží na konkrétním kusu, který se Ti podaří koupit.
Ad, 1.6TDi 77kW mám a jediné co mě vadí je ten 5ti kvalt - myslím si, že 6ti kvalt by se hodil více.
Mám ten motor v Roomsterovi Scout a dle tankování (Alpy, dálnice pohodově 130, courání do Dolomit, Grossglockner atp.) tak jsem měl spotřebu 4.58l

09.04.2014, 11:34 |
mrazik | Upraveno: 2014-04-09 11:42:29
Ja jsem nepochopil tu vyhodu vlastnictvi SII, kterou tady napsal H-Honza :
,,servis v pohode, a muzu v klidu jezdit do autorizaku, stejne jako nemusim resit kdyz s tim zena neco provede."
To jako u jineho auta to predstavuje problem ?
Nevadi vam, ze za ty penize je to auto sice dlouhe, ale uzke jako jezevcik ?
neni to vyhoda vlastnictvi, jako provozovani, protoze provoz toho auta financuju ja, koukam i na dostupnost servisu, a financni nakladnost atd.
Protoze jsem zjistil, ze co se treba prave superba tyce, v mnoha pripadech jsou neautorizovane servisy drazsi nez ty autorizovane, radeji sveruju auto do rukou tem autorizovanym, a nasledne se nehroutim z uctovanych castek.
Co jsem srovnaval srovnatelne nahradni dily jsou rovnez levnejsi, a dostupnejsi, bez ohledu nove / pouzite, o tom asi polemizovat netreba...

09.04.2014, 12:00 |
Lubak Nevadi vam, ze za ty penize je to auto sice dlouhe, ale uzke jako jezevcik ? Nevadí protože to je Superb.-)
kdyby měl tuto "vadu" jinej automobil třeba od Hondy tak by na něj tady většina plivala
Náhradní díly jsou levnější jako myslíš autorizák/neautorizák?
A Supa pojistíš za 4 000 Kč? U jaké pojišťovny a s jakým plněním? To mě zajímá, neboť spousta pojišťoven s příchodem letošního roku pojistky konkrétně u Oktávky, Supa rapidně zdražila z důvodu oblíbenosti u čorkařů např. Alianz
tak znova, netvrdim, ze je sup nejlepsi volbou, jen mi prijde u ojetiny nejrozumnejsi.
A protoze resime rodinny kombik, prijde mi zcestne diskutovat o pocitech z jizdy apod. jelikoz tady jsou priority docela jinde, necekam ze me takovym autem bude bavit jezdit a budu do nej rad usedat.
Mondeo se mi ridilo lip, ale nelibi se mi interier. Mazda 6 byla jeste o chlup lepsi, ale interier v ojetem aute se srovnatelnym najezdem nesl proti Supu nesrovnatelne vetsi znamky opotrebeni, stejne jako by mi asi vadilo aby mi 3-lete auto rezlo...
Rozmerove vyhovuje, nemam problem se sirkou, naopak mam vyhodu v podelnem prostoru, ktery nenabidne zadne jine ze jmenovanych.
Supa mam pojistenyho za 4200,- na odcizeni, zivel, a vandalismus.

09.04.2014, 12:16 |
Lubak H-Honzo však já neřeším zda je nebo není nejlepší, jen některé argumenty mi přijdou tady někdy až úsměvné, každého věc samozřejmě v čem jezdí. Já za sebe tedy i u rodinného auta chci mít pocit, že jedu v autě které mi sedí a má čitelné jízdní vlastnosti atd.
O O- pokud bude jezdit dlouhodobe mimomestsky trasy tak to jde. Aktualne mam za sebou trasu praha- ceske budejovice, prumerna rychlost 80km/h a spotreba 4,8l/100km. Pal pc lze, takze realna bude cca 5,3 l.
Jestli je to rozbity nevim, vecer muzu hodit fotky maxidotu.
Spritmonitor pocita prumer na celou nadrz a asi nikdo nejede 200km a dotankovava aby mel pekny cislo. Kdyz bych hodil link na svuj spritmonitor, tak tam litaj cisla klidne 8+ na nadrz diky jezdeni po praze.
Argumentovat siti servisu a dilama je o nicem, nektere jsou levnejsi, nektere drazsi a v souctu to je defacto jedno. Dostupnost dilu je stejna, pokud nei zrovna na sklade, je do druheho dne.
Ohledne vnitrnich rozmeru, tam je nutne si uvedomit, ze ty ziskane centimetry jsou ziskane kratkym a casto nepohodlnym sedakem, zvlaste vzadu. Ale to uz zabihame do detailu a to bychom tu byli dlouho.
SII neni spatny auto, ale nedelejme z nej neco, co neni a i takove dokonale auto ma chyby.

09.04.2014, 13:53 |
Kapka (M)
A někdo s osobni zkušeností Mondeo TDCi r.v2009 a novější?Co za motor je v tom tak nejlepší? vím že tam dělají 1.8TDCI 2.0TDCi a 2.2TDCi..

09.04.2014, 14:48 |
Cenda Jel jsem jen S-MAXem 2.0 140PS a 2.2 175 PS. Spotřeba dvoulitru u kamaráda cca 6l, u mě 2.2 6,8l. Větší objem táhne výrazně líp. Takže u nás ve firmě přistál 2.2TDCi 2010 :-)
Chtěl jsem měnit služebního Acorda letos, nakonec to nechám na příští rok. Vybíral jsem podobně, jako ty, a nakonec to bude na 90% Mondeo 2.2.
Ad SII: taky vybírám vozidlo a u SII mě zarazilo, jak je úzký - coby řidič jsem si tam přišel jako sardinka a po pár minutách jsem chtěl vzít flexu a uříznout ten debilní středový panel, abych se do něj neustále nemlátil kolenem
Ad Mondeo: s motorizací 2.2 bych byl sakra opatrný - ve srovnání s 2.0 na to stojí díly skutečný nesmysl!
Mel jsem doma oboje, jak supika tak Mondeo, u Mondea to byl motor 1,8tdci rok 2008, za celou dobu jen běžný servis, rozhodne pohodlnější svezení nez se supikem ale bohužel šíleně klesala hodnota vozidla, Superb si ji sice drží ale zase se hodně krade, pokud nehodláš brzy prodávat ale chceš jezdit a neřešíš prodejní cenu tak bych volil Mondeo

09.04.2014, 20:52 |
Chris co tak accord 8gen 2.4Vtec Sporttourer na LPG? Sice trochy mensi kufor ale vynahradi inymi kvalitami..

09.04.2014, 21:27 |
Kapka (M)
Bude to zase auto na par let, pokud se samo nebude sypat pod rukama..svoji OctuRS uz mam taky 8 let :-)
Ahoj kapičko. doufám, že od příštího roku bude nákup mondea trestným činem, stejně tak jako jeho oprava :-) zůstaň prosím u koncernu. Z těch všech mrtvic, které automobilky produkují, je koncern jedna z nejlepších variant..servis, díly, informace atd atd atd...
inteligent nám to osvítil ....
tise doufam, ze to byla ironie a zaroven se tise obavam, ze nebyla

10.04.2014, 08:31 |
Kapka (M)
Spoustu základních věcí si dokážu udělat sám-výměna oleje a filtru,palivový fitr,brzd.destičky atd..+nějakou zakladní diagnostiku přes notas...

10.04.2014, 08:44 |
Cenda ty, Píďo, ty teď něco vonnýho šlukuješ? :-)
Mam dva roky Mondeo 2009 2.0 tdci se 103kW, koupil sem se 150najeto, ted ma 200 jezdim do autorizaku, ale az na beznej servis nebylo nic potreba. Mam verzi s DPF, nikdy sem s nim nemel zadnej problem. Interier je v nekterejch verzich fakt hnusnej, to je fakt, ja hledal konkretne titanium vybavu s hlinikem uvnitr, to se da prezit. Kdyz sem vybiral ja tak sem se tehdy rozhodoval taky mezi superbem, ale po tom co sem se s nim projel sem se rozhodl pro mondeo.

10.04.2014, 09:45 |
Kapka (M)
Ok..a kdybych si teda chtel vybrat Mondeo..přeci jenom rozdíl v pořizovací ceně cca 150000,- na autě je dost oproti SII...
tak jaký motor? 2.0TDCi nebo 2.2TDCi?máte někdo osobní zkušenost?ne co jedna paní povídala u kadeřníka :-)

10.04.2014, 09:48 |
oranger | Upraveno: 2014-04-10 09:50:25
2.2 tdci jede lip, ale je to lehce atyp, precijen 2.0 jsou hromady oproti 2.2, coz se projevuje na cene dilu, treba palivac na 2.2 stoji vyrazne vic ... teda nevim jak je to ted, bylo to tak kdyz sem hledal ja. Navic i ten 2.0 bohate staci.

10.04.2014, 11:56 |
Lubak na 2,2 je o něco dražší servis v podobě paliváku to ano, je to prostě auto , kterej nejezdí tolik. 2.0 TDCi bohatě stačí, hlavně bacha na dovoz , kdy je mraky 2.0 se sníženým výkonem od 115-125PS

10.04.2014, 13:18 |
Cossie | Upraveno: 2014-04-10 13:25:36
Já mám zkušenost s 2.0 96kW 5dv. jezdí to celkem slušně, za nějakých 6.5l - jediný co se na tom dělalo cca ve 280tkm turbo a nějak kolem byl přicpaný i filtr, jinak ve 300tkm to má vše původní, nikde nic nemlátí, neklepe ....

10.04.2014, 13:55 |
Kapka (M)
a třeba od jakého roku tu 2.0TDCi brát? 2009 nebo třeba par pěnez ještě přihodit a kouknout se r.v.2010 po faceliftu?
koukal jsem že se dělá ruzný výkon u toho TDCi..
co třeba něco takového?
[ Link ]
Já bych při srovnání 2.2 a 2.0 neřešil prkotiny typu palivák, ale třeba poloosy (a jakože odcházejí) apod....a to se ti teprve protočí panenky.
Já věděl, že Vás tu chlapci trochu naseru :-) starousedlíci mě znají, takže vědí.
Čenda: Ahoj panáčku. nešlukuju neboj. Každý má na určitá auta určitý názor. Za tu dobu co jsem v oboru jsem si udělal taky nějaký... vycházím z názoru i jiných zákazníků. Ono je to jedno, hlavně, když nechce nějakou francouzskou mr...ku

11.04.2014, 17:46 |
Dr.T řeším teď stejné dilema jako autor vlákna - a čím dál tím více tíhnu k subaru legacy nebo outbacku - je to sice rodinný kombík, ale když do něj sednu tak chci jet a užít si to, bez ohledu na počasí a náklad. Superb jsem zavrhnl už dávno, nelíbí se mi, zůstalo mi dilema - Volvo V70 4x4 nebo lego v kombi. jedině pořád nevím, zda jít do benzínu nebo ne, na jednu stranu se bojím, že mně legacy sežere finančně, nicméně 2.0 má 121 kW, i když spotřeba.... LPG ani náhodou. A teď mně ukameňujte, raději zde vy teď, než pak žena za rok doma :-) Ještě se mi líbí Scout, ale za ojeté dát 400 fakt nechci. G IV krátký zůstane nadále doma - do města
Co takhle Hyundai i40 kombi?
Ze o nem nikdo zde nepise? :)